martes, 31 de diciembre de 2019

DE OPENBARING VAN HET KONINKRIJK VAN GOD



De Bijbel leert ons dat de Heer niet alleen in de wereld is gekomen om ons te redden, maar ook om zijn koninkrijk te vestigen (Mt 4:17).
In de evangeliën zien we dat de Heer met aandrang en urgentie onderwijst over zijn koninkrijk (Lucas 13: 18-31). Hoewel Johannes de Doper was gekomen om de weg te bereiden en het Koninkrijk van God aan te kondigen (Mt 3: 1-2), legt Jezus uit dat de kleinste in Zijn Koninkrijk groter is dan Johannes de Doper (Mt 11:11).
Om deel uit te maken van Zijn koninkrijk, moeten we het eerst zien en binnengaan om het later aan te kondigen en in de Ferra te vestigen (Joh. 3: 3). Dit is alleen mogelijk wanneer we een openbaring hebben zoals die Petrus had toen hij begreep en belijdde wie de Heer Jezus was (Mt 16:17).
Wanneer het Koninkrijk van God aan ons wordt geopenbaard ... Jezus leerde veel over het Koninkrijk van God. We zouden kunnen zeggen dat dit zijn belangrijkste leer was toen hij meer dan tweeduizend jaar geleden op de Ferra liep . Jezus verklaarde dat zijn koninkrijk was gekomen en dat zijn koninkrijk in ons midden was. (Mt 16:17, mrt 1:15, Luke 4:43, Luke 17:21)
We begrijpen wat het betekent om kinderen van God te zijn. In plaats van christen te worden, wil God ons zijn kinderen maken. Peter had een openbaring van wie Jezus was: "U bent de Christus, de Zoon van de levende God." Als we begrijpen wie Jezus is, begrijpen we wat het betekent om geadopteerde kinderen van God te zijn door geloof in Jezus. (Mt 16:16, Rom 8:17, Gal 3:26)
We ontvangen autoriteit. De kerk bestaat uit de kinderen van God. Wanneer de kerk openbaring ontvangt van wie Jezus is, ontvangt de kerk autoriteit over overheden, machten en zelfs over de deuren van Hades. Hoe belangrijk is het voor de kerk om de boodschap van het Koninkrijk van God te begrijpen! (Mt 16: 18-19)
We kunnen het manifesteren. Het koninkrijk van God wordt gemanifesteerd wanneer de wil van God wordt gevestigd in Ferra als in de hemel. Gods wil wordt gevestigd als we zijn woord gehoorzamen en volgens zijn orde en autoriteit handelen. De openbaring van Zijn woord en onze gehoorzaamheid aan die openbaring is wat ons in staat stelt aan de wereld te manifesteren dat we kinderen van God zijn. (Mt 6:10, 9 maart: 1, Luke 19: 11-27, 1 Cor 4:20, Luke 9:11, Luke 11:20)
We tonen gehoorzaamheid en niet alleen vertrouwdheid. Er is een groot verschil tussen gehoorzaam zijn aan de Heer en gewoon vertrouwd zijn met zijn koninkrijk en zijn geboden. Het woord waarschuwt dat velen het Koninkrijk van God niet binnengaan omdat ze niet door "de nauwe poort" gaan. Dit verwijst naar het ontvangen van Zijn genade, het volgen van Zijn geboden; en zoeken Zijn wil op alle gebieden van ons leven. God is van plan zijn koninkrijk te vestigen in ons leven, gezondheid, gezin, werk, gemeenschap, kerk en elk gebied. (Lk 13: 23-30, Jn 6: 41-42)

No hay comentarios.:

Publicar un comentario

Entrada destacada

LA LUCHA CONTRA LAS OBRAS DE LA CARNE: LASCIVIA

  Por Víctor Pérez D.   La lucha contra las obras de la carne, en particular la lascivia, es un tema de gran profundidad y relevancia en el ...