miércoles, 25 de diciembre de 2019

¿WAT BETEKENT HET OM MET CHRISTUS TE KRUISEN?



(Galaten 2:20)
Inzicht in deze leer is van levensbelang!
"Dit wetende, dat onze oude man samen met hem werd gekruisigd, zodat het lichaam van zonde kan worden vernietigd, zodat wij niet langer zonde dienen." Romeinen 6: 6.
Paulus schrijft dat onze oude man werd gekruisigd alsof hij iets was dat al werd geloofd en gekend. Tegenwoordig is dit een heel weinig bekend onderwerp onder christenen. En degenen die hem kennen , geloven het niet, dus het helpt hen niet.
Een tijd geleden getuigde een man dat hij nu gelooft dat hij gekruisigd is met Christus, en dat het een daad van geloof was. Hij zag er zo opgewekt uit. Het was geweldig om te horen, het was iets heel anders danOud begrip van: zonde begaan en genade ontvangen om vergeven te worden. 
Want een nieuw bekeerde, vergeving van zonden kan opwindend zijn, maar wanneer een persoon een leraar in Christus is geworden en blijft zondigen, is hij betreurenswaardig en mist hij kracht. Op een gegeven moment moeten we de overwinning behalen over alles waarvan we weten dat het zonde is, omdat alle bewuste zonde tot de oude mens behoort. Door een leven in overwinning te leiden, ontdekken we geleidelijk meer en meer de onbewuste zonde. Wanneer we licht ontvangen over onbewuste zonde, moeten we het kruisigen zodat het lichaam van de zonde wordt vernietigd, zodat we de zonde niet langer dienen.
Door geloof houden we zonde waar het zou moeten zijn: in de dood. En dus zullen we onszelf als dood voor de zonde beschouwen, maar levend voor God in Christus Jezus, onze Heer. Zonde moet niet regeren in ons sterfelijk lichaam, zodat we het gehoorzamen in haar begeerten. (Romeinen 6: 11-12)
We hebben verlangens in ons sterfelijk lichaam, maar we moeten ze niet gehoorzamen. Met andere woorden, we zijn dood van verlangens. We hebben de macht gekregen om dit te doen door deze geloofsstrijd aan te gaan: Dood met Christus, gekruisigd met Christus.
"Met Christus ben ik samen gekruisigd en ik leef niet meer, maar Christus leeft in mij." Galaten 2:20. Als Paulus kon geloven dat hij gekruisigd was met Christus, kunnen we hem ook geloven. Daarom staat er geschreven: "Maar degenen die tot Christus behoren, hebben het vlees gekruisigd met hun passies en verlangens." Galaten 5:24.
Waarom dan niet in overwinning leven? Klagen en klagen over de voortdurende nederlagen is heel bescheiden te horen, maar de wortel hiervan is alleen zonde en ongeloof. Vers en bitter water kan niet uit dezelfde bron stromen. (James 3: 10-11)
Het helpt niet om aan het kruis te staan; Het was niet aan de voet van het kruis waar Jezus overwon. We moeten aan het kruis zijn! Daar versloeg Jezus de vorstendommen en de geestelijke menigten van de hel. En dat is waar we ook winnen.
Pastors en predikers moeten dit zo snel mogelijk aan de discipelen beginnen te onderwijzen, omdat het een feit is dat slechts enkele gelovigen geloof hebben en een duidelijk begrip van deze zaak hebben. En het is van vitaal belang.

No hay comentarios.:

Publicar un comentario

Entrada destacada

LA LUCHA CONTRA LAS OBRAS DE LA CARNE: LASCIVIA

  Por Víctor Pérez D.   La lucha contra las obras de la carne, en particular la lascivia, es un tema de gran profundidad y relevancia en el ...