martes, 4 de febrero de 2020

DE ANTICHRIST


Wie is hij Wat betekent dit vreemde woord? Hoe kun je voorkomen dat je slachtoffer wordt van het bedrog van deze persoon? 
Sprekend over de tijd vlak voor de terugkeer van Jezus Christus, schreef de apostel Johannes: "Mijn lieve kinderen, het is de laatste keer; en volgens u gehoord dat de antichrist komt, zijn er nu vele antichristen ontstaan; Daarom weten we dat dit de laatste keer is '(1 Johannes 2:18).
De term antichrist betekent tegen of tegen Christus. Albert Barnes legt uit dat deze term "iedereen kan aanduiden die beweert in plaats van Christus te zijn, of iemand die om welke reden dan ook tegen hem was" (Bible Notes, 1 John 2:18).  
Wie en wat is de antichrist?
De vorige passage laat zien dat een specifieke persoon zal verschijnen als "de antichrist" vóór de terugkeer van Christus en dat vele "antichristen" - die van dezelfde geest of filosofie die tegen Christus zijn - al bestonden. De specifieke persoon waarnaar Johannes verwees, heeft aanvullende namen in andere passages van de Bijbel. Deze omvatten:
"De man van zonde" die, met behulp van Satan, wonderen zal verrichten om mensen te misleiden vóór de wederkomst van Christus (2 Tessalonicenzen 2: 3).
"Een ander beest dat opstond uit de aarde" (Openbaring 13:11).
"De valse profeet" die de bewoners van de aarde zal misleiden om tegen Christus te vechten wanneer Hij terugkeert (Openbaring 16: 13-14).
Hoewel we vooralsnog niet weten wie dit specifieke individu is, zullen we hem in de toekomst kunnen identificeren door de "macht en leugenaars en wonderen" die door Satan de duivel zal worden verleend om mensen te misleiden door hen te laten ongehoorzaam en rebelleren tegen Christus ( 2 Tessalonicenzen 2: 9). Deze persoon zal worden vernietigd wanneer Christus naar de aarde terugkeert (2 Thessalonicenzen 2: 8; Openbaring 19:20).
Veel bedriegers
Naast de "antichrist" waarschuwden Jezus en de apostelen dat er aan het einde van deze eeuw veel valse profeten zouden zijn die mensen zouden misleiden (Mattheüs 24: 4-5). Later identificeerde Johannes iedereen die een valse profeet was als 'de bedrieger en de antichrist' (2 Johannes 1: 7).
De anti-christelijke bewegingen zijn vandaag al in actie in onze wereld. In de Verenigde Staten willen atheïsten de naam van God en Christus verwijderen uit nationale monumenten en uit de circulerende valuta. Dergelijke inspanningen zijn respectloos voor God en zijn misschien wel een van de meest voor de hand liggende inspanningen tegen God. Zoals Johannes uitlegde: “Wie is de leugenaar dan hij die ontkent dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, degene die de Vader en de Zoon ontkent '(1 Johannes 2:22).
Het bedrog dat voor velen moeilijker te identificeren is, is van religieuze aard . Zoals Jezus waarschuwde: "Omdat valse christussen zullen opstaan, en valse profeten, en grote tekenen en wonderen zullen doen, zodat zij, indien mogelijk, zelfs de uitverkorenen zullen misleiden."
De leer van de antichrist
Hoe kunnen we de lering identificeren van degenen die tegen Christus zijn, zodat we kunnen voorkomen dat we worden misleid? Een zorgvuldige studie van de Bijbel onthult het volgende over valse leraren:
Zijn leer herhaalt of minimaliseert de wet van God. Jezus kwam de wetten van zijn Vader onderwijzen, die de 10 geboden omvatten. Hij verklaarde specifiek: "Denk niet dat ik ben gekomen om de wet of de profeten in te trekken" (Mattheüs 5:17). Christus nam altijd al deze fundamentele beginselen van Gods wet in acht. De apostel Johannes schreef: "Hij die zegt dat hij in hem blijft, moet lopen zoals hij liep" (1 Johannes 2: 6). 
De meeste kerken geloven tegenwoordig echter dat het niet nodig is om het voorbeeld van Christus te volgen om alle geboden van God te onderhouden. Velen zijn misleid en geloven dat de wet aan het kruis is genageld en dat Jezus deze voor ons heeft gehouden.
Maar laten we opmerken wat Jezus zei: 'Niet iedereen die tegen mij zegt: Heer, Heer, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, maar hij die de wil van mijn Vader doet die in de hemel is. Velen zullen mij die dag vertellen: Heer, Heer, profeteren wij niet in uw naam, en in uw naam werpen wij demonen uit, en in uw naam hebben wij vele wonderen verricht? En dan zal ik u verklaren: ik heb u nooit ontmoet; ga weg van mij, kwaaddoeners ”(Mattheüs 7: 21-23).
Samenvattend de woorden van Christus, verklaarde Johannes: "Iedereen die dwaalt en niet volhardt in de leer van Christus, heeft God niet" (2 Johannes 1: 9).
Ze zullen zich voordoen als legitieme religieuze leraren. In 2 Korinthiërs 11:13 identificeerde Paulus deze mensen als "valse apostelen, bedrieglijke arbeiders, die zich vermommen als apostelen van Christus." Verder verklaarde Paulus dat deze mensen die verschenen als 'rechtvaardigheidsdienaren' eenvoudig het voorbeeld volgden van Satan die zichzelf presenteert als 'een engel van het licht' (vss. 14-15). 
Deze valse leer, die Paulus 'mysterie van ongerechtigheid' noemde, was al in de eerste eeuw begonnen (2 Thessalonicenzen 2: 7) en gaat vandaag nog steeds door.
Hoe kunnen we weten wie een legitieme dienaar van God is? God zei door de profeet Jesaja: „Aan de wet en aan de getuigenis! Als ze hier niet volgens zeggen, dan is dat omdat het hen niet heeft doen dagen '(Jesaja 8:20). De ware dienaren van Jezus Christus zullen leren wat Jezus leerde!
Ze ontkennen dat Christus in het vlees is gekomen en dat Hij en God de Vader vandaag in ware christenen leven. De apostel Johannes verklaarde: „Omdat veel bedriegers de wereld zijn uitgegaan, belijden ze niet dat Jezus Christus in het vlees is gekomen. Wie dit doet, is de bedrieger en de antichrist '(2 Johannes 1: 7). 
Blijkbaar waren er valse leraren die Christus herkenden en toch leerden dat Hij niet echt een man was en dat Hij alleen maar menselijk leek te zijn, te lijden en te sterven. De apostel ging de misvatting tegen dat Jezus niet volledig menselijk was in 1 Johannes 4: 2-3. En in het verhaal van zijn evangelie benadrukte dezelfde auteur, John, ook de menselijkheid van Jezus door vast te leggen dat toen een van de soldaten zijn zijde voor Jezus opende tijdens zijn kruisiging, "bloed en water naar buiten kwam" (Johannes 19:34) . Het evangelie van Johannes ging ook in op het punt dat de valse leraren ontkenden - dat de Vader en de Zoon hun huizen in ware christenen zouden bereiken door de Heilige Geest (Johannes 14:23).
Naarmate de tijd voor de terugkeer van Jezus Christus naar deze aarde om het Koninkrijk van God te vestigen nadert, is het noodzakelijk dat je voorzichtiger bent met de valse profeten en antichristenen die volgens de profetie zullen komen. Laat ze je niet voor de gek houden. Denk aan de waarschuwing van Christus: "Als u het leven wilt binnengaan, onderhoud de geboden" (Mattheüs 19:17).

No hay comentarios.:

Publicar un comentario

Entrada destacada

LA LUCHA CONTRA LAS OBRAS DE LA CARNE: LASCIVIA

  Por Víctor Pérez D.   La lucha contra las obras de la carne, en particular la lascivia, es un tema de gran profundidad y relevancia en el ...