lunes, 17 de febrero de 2020

¿Wat vertegenwoordigt Babylon?


Babylon was een krachtig en angstaanjagend koninkrijk. Tegenwoordig is de voormalige hoofdstad niets anders dan een hoop puin. Wat vertegenwoordigt profetisch Babylon ? 
Babel (in het Hebreeuws) of Babylon (in het Grieks) was een van de steden van het koninkrijk die Nimrod aan het begin van de menselijke geschiedenis heeft gesticht (Genesis 10:10). Sommigen denken dat het daar is waar het menselijk leven is ontstaan, en de Bijbel openbaart dat het de plaats was waar een van de eerste beschavingen probeerde een toren te bouwen die de hemel bereikte (Genesis 11: 1-4).
Toen dit gebeurde, besloot God de menselijke taal te verwarren om te voorkomen dat de toren werd voltooid. Omdat "Babel" "verwarring" betekent, was het een toepasselijke naam voor de stad die God ongehoorzaam was geweest en vervolgens de hoofdstad van het rijk met dezelfde naam werd. En door dergelijke ongehoorzaamheid werd Babylon ook het bijbelse symbool van allerlei afgoderij.
Ongeveer 1500 jaar na de oprichting van Babylon openbaarde God de toekomst van deze stad door de profeet Jesaja, die schrijft: „Hij viel, Babylon viel; en alle afgoden van hun goden zijn afgebroken op de grond '(Jesaja 21: 9).
Het koninkrijk Babylon werd verwoest in 539 v.Chr., 200 jaar na de dood van Jesaja. En de stad Babylon verwoestte tijdens de islamitische invasie van 650 na Christus
Jesaja's profetie was echter tweeledig; Hij verwees niet alleen naar het oude Babylon, maar ook naar een tweede Babylon, dat van het boek Openbaring (Openbaring 14: 8; 18: 2).
Het tweede Babylon
Openbaring vertelt ons over een Babylon dat heel anders is dan dat beschreven in het Oude Testament. Hoewel dit tweede Babylon ook een krachtig koninkrijk vertegenwoordigt, wordt het ook beschreven als een vrouw die op een beest zit.
In Openbaring 17: 3, 5 vertelt Johannes zijn visioen door te zeggen: 'Hij leidde mij in de Geest naar de woestijn; en ik zag een vrouw zitten op een scharlaken beest vol godslasteringnamen, die zeven hoofden en tien horens had ... en op haar voorhoofd een geschreven naam, een mysterie: BABYLON DE GROTE, DE MOEDER VAN DE TAKKEN EN AFSPRAAK VAN DE AARDE. "
Maar de betekenis van dit Babylon zal pas duidelijk zijn als we de symboliek hebben begrepen die in het boek Openbaring wordt gebruikt. Wat vertegenwoordigen de "vrouw", het "beest", "de zeven koppen en tien horens" en "Babylon de grote"? De waarheid is dat er veel uiteenlopende ideeën en meningen zijn over dit onderwerp. En een van de redenen voor zoveel onzekerheid is dat de meeste mensen deze symbolen naar eigen inzicht proberen te interpreteren, wat vaak tot fouten leidt.
De Bijbel interpreteert zichzelf
Ten eerste moeten we begrijpen dat de Bijbel ons altijd de betekenis zal onthullen van de symbolen die hij gebruikt; We hoeven nooit zelf te raden. In dit geval, aangezien Paulus de kerk beschrijft die aan Christus zal worden gepresenteerd als "een zuivere maagd" (2 Korinthiërs 11: 2) en Jezus zijn bruid of vrouw als een vrouw beschrijft (Openbaring 19: 7), is het duidelijk dat Het bijbelse symbool van "vrouw" verwijst naar een kerk - een groep mensen.
Dan vertegenwoordigt de vrouw van Openbaring 17 een kerk. Maar in Openbaring 17: 6 schrijft Johannes dat de vrouw van zijn visioen 'dronken is van het bloed van de heiligen en het bloed van de martelaren van Jezus; en toen ik haar zag, was ik verbaasd over grote verbazing. ' Daarom is deze vrouw, Babylon de Grote genoemd, niet de kerk die Jezus Christus heeft opgericht, maar een afvallige kerk die veel van de volgelingen van Jezus heeft gemarteld.
Ten slotte wordt dezelfde vrouw in Openbaring 17:18 geïdentificeerd als "de grote stad die heerst over de koningen van de aarde." En zowel in de tijd van Johannes als in de volgende eeuwen is de enige kerk die een stad heeft gevormd en over de koningen van de aarde heeft geregeerd de katholieke kerk, waarvan het hoofdkantoor zich in Rome bevindt.
Bovendien voegt Adam Clarke Commentary [ Adam Clarke's Biblical Commentary ] eraan toe: “Zoals is aangetoond, vertegenwoordigt de vrouw die op het zevenkoppige beest zit de [Romeinse] Latijnse kerk. Het sterkste bewijs is dat het hier wordt beschreven als een stad, wat een veel duidelijker symbool van een kerk is, omdat dit woord in zoveel Geschriften wordt gebruikt met dezelfde betekenis dat we niet konden worden verward '(opmerkingen bij Openbaring 17:18).    
¿Wat vertegenwoordigen beesten?
De Bijbel vertelt ons ook over een scharlaken beest waarop de vrouw zit (Openbaring 17: 3). Zoals we lezen in Openbaring 13: 2, is dit beest "als een luipaard, en zijn voeten als een beer, en zijn mond als de mond van een leeuw. En de draak [Satan; Openbaring 12: 9] gaf hem zijn macht en zijn troon, en grote autoriteit. '
Dit scharlaken beest vertegenwoordigt geen kerk, maar de burgerlijke regering van het Romeinse rijk.
Openbaring 13: 3-4 vertelt ons dat het beest "dodelijk gewond" was en vervolgens "zijn dodelijke wond genezen" was. En op dezelfde manier werd het Romeinse rijk binnengevallen en omvergeworpen in 476 AD, en later hersteld. De tien horens die het beest bezit (Openbaring 13: 1) vertegenwoordigen tien opstandingen van het Romeinse rijk. De eerste hiervan werd uitgevoerd door de barbaarse volkeren genaamd vandalen (429-533), hérulos (476-493) en ostrogoths (493-554).
Vervolgens vond de tweede opstanding plaats in 554, toen Justinianus, keizer van Byzantium (Romeinse rijk van het oosten), de westelijke provincies herwon en het 'herstel van het rijk' bereikte. De daaropvolgende opstandingen werden geleid door Carlo Magno (800 AD), Otto the Great (962 AD), Charles V the Great (1520 AD) en Napoleon (1805 AD), aan wie de respectieve katholieke pausen de titel van keizer van het Heilige Rijk verleenden Germaanse Roman. En de meest recente opstanding van het Romeinse rijk was de eenwording van Italië door Garibaldi (1870 tot 1945 na Christus).
Maar hoe komt het dat het Romeinse rijk de titel "heiligbeen" kreeg? Het antwoord is in Openbaring 13: 11-12, waar we lezen over een tweede beest 'dat oprijst uit de aarde; en hij had twee horens vergelijkbaar met die van een lam, maar hij sprak als een draak. En hij oefent al het gezag van het eerste beest in haar aanwezigheid uit en zorgt ervoor dat de aarde en haar bewoners het eerste beest aanbidden, wiens dodelijke wond genezen was. '  
Dit tweede beest is de vrouw (kerk) van Openbaring 17, Babylon de Grote, die zich vermomt als een lam om op Jezus Christus te lijken, maar tegelijkertijd "als een draak" spreekt - Satan. En het is dit beest dat door zijn hoofd, de paus, de verschillende leiders tot keizers van het Heilige Roomse Rijk heeft gekroond.
Twee beesten geprofeteerd door Daniel
Maar in werkelijkheid begint de profetie van deze vereniging tussen kerk en staat niet in Openbaring, maar in hoofdstuk 7 van het boek Daniël. De eerste zes verzen van Daniël 7 beschrijven de droom die deze profeet had met betrekking tot de eerste drie grote rijken van de oude wereld: Babylon, vertegenwoordigd door de leeuw, Perzië, door de beer en Griekenland, door de luipaard.
Dan schrijft Daniel: „Hierna keek ik in de visioenen van de nacht, en hier is het vierde beest, vreselijk en verschrikkelijk en zeer sterk, dat grote ijzeren tanden had; hij verslond en brokkelde af, en de overblijfselen vertrapten met zijn voeten, en waren heel anders dan alle beesten die ik voor haar zag, en hadden tien horens ”(vs. 7).
Zoals de geschiedenis heeft aangetoond, vertegenwoordigt dit vierde beest met ijzeren tanden het Romeinse rijk (vergelijk met Nebukadnessar's droom van Daniël 2:40).
In vers 8 gaat de profeet verder: "Terwijl ik aan de horens dacht, zie, er kwam een ​​andere kleine hoorn uit tussen hen ... en zie, deze hoorn had mensachtige ogen en een mond die geweldige dingen sprak." Deze kleine hoorn vergezelt het beest en zijn tien koningen, die "uit dat koninkrijk zullen opstaan" (vs. 24). En, zoals we lezen in vers 21: "Hij voerde oorlog tegen de heiligen en overwon hen", net als de vrouw in Openbaring 17: 6 - Babylon de Grote.
Met andere woorden, zowel de "kleine hoorn" van Daniël 7 als het tweede beest van Openbaring 13 en de vrouw van Openbaring 17 vertegenwoordigen hetzelfde Babylon van het Nieuwe Testament: de katholieke kerk.
¿Wat zal Babylon de Grote in de toekomst doen?
Tot nu toe hebben we kort gesproken over de profetieën van Babylon die in de afgelopen 2000 jaar zijn vervuld en we hebben in grote lijnen vermeld wat dit profetische beest in de toekomst zal doen. Maar wat zegt de Bijbel nog meer over de toekomst van deze afvallige kerk die Babylon de Grote wordt genoemd?
In Mattheüs 24:21, waarin de gebeurtenissen voorafgaand aan zijn terugkeer werden beschreven, openbaarde Jezus Christus dat "er dan een grote verdrukking zal zijn, die er sinds het begin van de wereld tot nu toe niet is geweest, noch zal zijn". En dan waarschuwt hij ons voor de grote religieuze misleiding van valse profeten, die 'indien mogelijk zelfs de uitverkorenen zullen misleiden' (vss. 23-24).
Later, in zijn brief aan de kerk van Thessaloniki, legt de apostel Paulus uit hoe dit bedrog zich zal manifesteren: 'Niemand misleidt je op welke manier dan ook; omdat [Jezus Christus] niet zal komen zonder eerst afvalligheid, en de man van zonde, de zoon van verderf, die zich verzet tegen en opstaat tegen alles wat God wordt genoemd of het voorwerp van aanbidding is gemanifesteerd; zozeer dat hij als God in de tempel van God zit '(2 Tessalonicenzen 2: 3-4). Deze passage verwijst duidelijk naar de titel van 'vicaris van Christus' die aan katholieke pausen is toegekend en beweert de autoriteit te hebben om 'de plaats van Jezus Christus in te nemen'.
Volgens het bijbelcommentaar van Adam Clarke heeft de 'man van de zonde' in 2 Thessalonicenzen 2: 4 'de hoogste rang en autoriteit van de christelijke kerk, doet hij alsof hij God is - hij schrijft de titels en kenmerken van God toe en neemt aan de autoriteit die alleen aan de Allerhoogste toebehoort ”(opmerkingen over 2 Thessalonicenzen 2: 4). Zoals God heeft geopenbaard, zal dit individu en het religieuze systeem dat hij leidt veel mensen misleiden voordat Jezus Christus naar de aarde terugkeert. 
Babylon de Grote - met al zijn op Rome gebaseerde systeem en zijn laatste paus, de valse profeet (Openbaring 19:20) - zal echter volledig worden vernietigd wanneer Jezus Christus naar de aarde terugkeert. In feite zal "de grote stad" worden vernietigd "op een enkele dag" en "binnen een uur" (Openbaring 18: 2, 8, 10, 17, 19, 21), en God zal haar verantwoordelijk houden voor het martelaarschap van de ware dienaren van Jezus Christus (vss. 20, 24).
God heeft Groot Babylon een zeer zware straf veroordeeld omdat hij tegen hem in opstand was gekomen en zijn volk wreed had behandeld. Zoals Albert Barnes uitlegt: “het beeld roept absolute vernietiging op; de implicatie is dat spiritueel Babylon - pauselijk Rome - zal worden gereduceerd tot dezelfde staat van verwoesting als letterlijk Babylon ”(opmerkingen over de Bijbel , Openbaring 18: 2). 
Laatste waarschuwing
Naast het aankondigen van het einde van Babylon, sporen de Schrift ons aan om te handelen voordat het te laat is en te zeggen: "Kom eruit, mijn volk, zodat u geen deel hebt aan hun zonden, noch een deel van hun plagen ontvangt" (Openbaring 18: 4).
Dit is een waarschuwing waar we allemaal naar moeten luisteren, want we zouden zeker niet de zonden van het moderne Babylon willen delen of hun straf niet willen ontvangen. Als je meer wilt weten over de profetieën van de valse religieuze leider die in de eindtijd zal ontstaan, nodigen we je uit om ons artikel over 'De Antichrist' te lezen.

No hay comentarios.:

Publicar un comentario

Entrada destacada

LA LUCHA CONTRA LAS OBRAS DE LA CARNE: LASCIVIA

  Por Víctor Pérez D.   La lucha contra las obras de la carne, en particular la lascivia, es un tema de gran profundidad y relevancia en el ...