miércoles, 12 de febrero de 2020

Wanneer zal Jezus Christus terugkeren?


Jezus Christus wist dat we graag zouden willen weten wanneer hij zal terugkeren en hij wil dat we angstig wachten. Maar wilt u ook dat wij de exacte datum van uw terugkeer weten? 
Zal Christus terugkeren in 2018 ? Hoe zit het met 2034? Het lijkt waarschijnlijker op basis van de grafieken en statistieken die ik op de eerste pagina van mijn Google-zoekopdracht heb gevonden.
De terugkeer van Christus is aangekondigd voor de jaren 1000, 1836, 1844, 1914, 1975, 2011 en vele anderen, en veel mensen hebben dit soort voorspellingen gedaan door de geschiedenis heen. Maar wat zegt de Bijbel erover?
Zal Jezus Christus terugkeren?
Ten eerste, zegt de Bijbel dat Christus naar de aarde zal terugkeren? Ja, dat zegt hij, en op veel plaatsen.
Toen de discipelen van Christus hem zagen opstijgen naar de hemel op de Olijfberg, zeiden sommige engelen tegen hen: “Galilese mannen, waarom kijk je naar de hemel? Dezelfde Jezus, die van u naar de hemel is weggenomen, zal komen zoals u hem naar de hemel hebt zien gaan '(Handelingen 1:11).
Weken eerder hadden de discipelen Jezus gevraagd: "Wanneer zullen deze dingen zijn en wat zal het teken zijn van uw komst en het einde van het tijdperk?" (Mattheüs 24: 3) - Ze wisten dat Christus als Koning werd geboren en dat Hij zou uiteindelijk terugkeren om het Koninkrijk van God op aarde te vestigen , maar ze wisten niet wat te verwachten.  
Christus beantwoordt ze gedetailleerd in Mattheüs 24 en 25 en de parallelle verslagen van Marcus 13 en Lucas 21 In Lucas 21:27 bevestigt Jezus (die zichzelf vaak de Mensenzoon noemde) zijn terugkeer door te zeggen: 'Dan zult u de Mensenzoon, die in een wolk zal komen met kracht en grote heerlijkheid '(Luk. 21:27). En de plaats waarnaar hij bij zijn tweede komst zou afdalen, werd lang tevoren in het boek Zacharia voorspeld: "En zijn voeten zullen op die dag bevestigd worden op de Olijfberg, die tegenover Jeruzalem in het oosten is" (14: 4 ).
Christus openbaarde ook dat een van de redenen voor zijn terugkeer was om te voorkomen dat de mensheid zichzelf vernietigde (Mattheüs 24:22).
We kunnen de dag of de tijd niet weten
Mattheüs 24 beschrijft de gebeurtenissen die zullen plaatsvinden voordat Christus terugkeert om het Koninkrijk van God op aarde te vestigen. Velen van hen zijn al gebeurd en in feite ontwikkelen sommige zich nu. Maar het einde is nog niet gekomen; De gruwel der verwoesting moet nog worden vastgesteld en de grote verdrukking begint .   
Na de verdrukking zullen er grote tekenen in de hemel zijn, gevolgd door een luide bazuin (de laatste of zevende bazuin) die de terugkeer van Christus zal aankondigen (Mattheüs 24: 29-31; 1 Korinthiërs 15:52; Openbaring 11:15) . De Bijbel zegt nergens dat Christus in het geheim zal komen vóór de verdrukking; Bovendien zegt het precies het tegenovergestelde.
Maar zoals Jezus tegen zijn discipelen zei: "van de dag en het uur weet niemand, zelfs de engelen van de hemel niet, maar alleen mijn Vader" (Mattheüs 24:36). We kunnen de exacte datum van zijn terugkeer niet weten en Hij wil niet dat we het weten. Hij wil dat we naar die dag verlangen, bidden dat hij arriveert, ons klaarmaakt ... en geduldig wacht.
Het andere einde
Het enige dat valse voorspellingen van het einde van de wereld bereiken, is mensen entertainen en sceptischer maken. Geen wonder dat veel mensen zelfs niet meer geloven dat Christus zal terugkeren.
Zoals Peter voorspelde, zouden er de laatste tijd spotters zijn die zouden zeggen: 'Waar is de belofte van zijn komst? Omdat vanaf de dag dat de vaders sliepen, alle dingen overblijven evenals vanaf het begin van de schepping '(2 Petrus 3: 4).
Wat moeten we nu doen?
Het feit dat we niet precies weten wanneer Jezus Christus zal terugkeren, moet ons niet demotiveren of ons gevoel van urgentie doen verliezen. Christus waarschuwt ons dat we het voorbeeld van de mensen in de dagen van Noach niet moeten volgen: “Omdat ze zoals in de dagen vóór de vloed aten en dronken, trouwden en ten huwelijk gaven, tot de dag dat Noach de ark binnenging, en ze begrepen het niet totdat de vloed kwam en hen allemaal wegnam, zo zal de komst van de Mensenzoon ”(Mattheüs 24: 38-39).
Christus waarschuwde nog steeds dat als een van zijn dienaren: “Ik zei in zijn hart: Mijn Heer is traag om te komen; en ik zal zijn dienstknechten slaan, en zelfs met de dronkaards eten en drinken, de heer van die dienaar zal komen op een dag die hij niet verwacht, en op het moment dat hij het niet weet '(Mattheüs 24: 48-50).
In plaats daarvan zouden we moeten zijn als degene die Hij prees: “de trouwe en verstandige dienaar, die zijn heer over zijn huis had gezet om hen op tijd voedsel te geven. Gezegend is die dienaar die, wanneer zijn heer komt, dit doet. Voorwaar, ik zeg u, hij zal hem over al zijn goederen stellen '(Mattheüs 24: 45-47).
Hoe kunnen we de tijd verstandig gebruiken vóór de wederkomst van Christus? Dit zijn enkele dingen die Hij ons zegt te doen:
Voorkom dat het kwaad van de samenleving onze liefde voor God, zijn wet en anderen verzwakt (Mattheüs 24:12).
Tot het einde voortdurende beproevingen en vervolgingen met de hulp van de Heilige Geest van God (Mattheüs 24:13).
Help het goede nieuws van het Koninkrijk van God te prediken (Mattheüs 24:14)
Vermijd lui en lui te worden vanwege de invloed van de wereld (Mattheüs 24: 38-39).
Dien en behandel anderen met liefde in plaats van misbruik van hen te maken (Mattheüs 24: 46-48).
Bereid ons voor en heb een grote voorraad spirituele olie, de Heilige Geest (Mattheüs 25: 1-13).  
Gebruik wat God ons heeft gegeven om geestelijk te groeien (Mattheüs 25: 14-30).
Dien en geef zelfs aan degenen die wij kleiner vinden ( vv . 31-46).
Let op wat er in de wereld gebeurt in het licht van bijbelse profetie en zorg voor onze geestelijke staat (Luk. 21:36).
"Let dan op dat u te allen tijde bidt dat u waardig zult worden gehouden om te ontsnappen aan al deze dingen die zullen komen en voor de Mensenzoon te staan" (Luk. 21:36).
Waarom duurt het zo lang?
Waarom duurt het zo lang voordat Christus terugkeert? Waarom hebben zoveel generaties christenen geduldig moeten wachten zonder de belofte te ontvangen? Omdat God een God van liefde is.
"De Heer vertraagt ​​zijn belofte niet, zoals sommigen die hebben voor uitstel, maar hij heeft geduld met ons en wil niet dat iemand verloren gaat, maar dat iedereen tot bekering overgaat" (2 Petrus 3: 9).
God heeft een eeuwig plan waarin elk mens de kans krijgt om zich te bekeren en te veranderen, en hij wil dat degenen die nu uitkijken naar de terugkeer van Christus het goede nieuws van het evangelie van zijn koninkrijk met anderen delen. En natuurlijk wil hij ook dat degenen die luisteren reageren.  
We weten niet de datum waarop Christus zal terugkeren, maar Hij wil dat we weten dat hij zal terugkeren en zijn prachtige koninkrijk met zich meebrengt - en hij wil dat we nu weten over zijn koninkrijk.  

No hay comentarios.:

Publicar un comentario

Entrada destacada

LA LUCHA CONTRA LAS OBRAS DE LA CARNE: LASCIVIA

  Por Víctor Pérez D.   La lucha contra las obras de la carne, en particular la lascivia, es un tema de gran profundidad y relevancia en el ...