sábado, 18 de enero de 2020

HET KONINKRIJK VAN GOD: EEN BERICHT DAT HET CHRISTENDOM NEGEERT.



De evangelieverhalen zijn heel duidelijk over wat de kern van de boodschap van Christus is. Het evangelie van het Koninkrijk van God ontbreekt echter vrijwel volledig in het hedendaagse christendom . 
Het ontelbare aantal kerken waaruit het traditionele christendom bestaat, beweert dat hun religie op Jezus Christus is gebaseerd. Bijna allen bevestigen dat Hij de stichter is en zeggen dat zijn leringen gebaseerd zijn op wat Hij ongeveer 2000 jaar geleden zei en deed. Maar helaas zijn er veel doctrines waarin het traditionele christendom de leer van Jezus Christus verwerpt of tegenwerkt.
De column van deze maand begint met een bevestiging: het traditionele christendom leert niet dezelfde boodschap die Jezus Christus bracht toen hij bijna 2000 jaar geleden op aarde was.
Jezus had een centrale boodschap die de basis vormde van al zijn bediening en leringen.
Hij wees op deze fundamentele boodschap te midden van zijn beroemdste preek - de Bergrede. Hij legde een verklaring af over wat de hoogste prioriteit van zijn volgelingen zou moeten zijn: "Maar zoek eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen aan u worden toegevoegd" (Mattheüs 6:33).  
De woorden van Jezus Christus zijn duidelijk - het koninkrijk van God moet eerst komen, de belangrijkste nadruk op het leven van zijn volgelingen. In feite was het de kern van zijn evangelieboodschap.
Het evangelie van Christus ging niet over zichzelf  
Evangelie is een veelgebruikt woord in de christelijke wereld. Sommigen denken dat het verband houdt met een genre van religieuze muziek, maar we moeten begrijpen dat het een boodschap beschrijft. Het betekent letterlijk een goed nieuwsbericht. De meeste kerken nemen het woord evangelie op in hun mission statement. Typisch wordt het evangelie van Jezus Christus beschreven en het wordt gezien als de boodschap over zijn leven, dood en opstanding.     
Maar wat was het belangrijkste deel van de boodschap die Jezus echt onderwees? Was uw bericht alleen iets over uzelf ?  
Een studie van het evangelieverhaal over het leven van Christus geeft precies aan waar zijn evangelie over ging
Laten we eens kijken wat er in Marcus 1:14 staat: "Nadat Johannes gevangen was genomen, kwam Jezus naar Galilea om het evangelie van het koninkrijk van God te prediken." Dit is een vrij duidelijke uitspraak - Jezus predikte het evangelie van het Koninkrijk van God.
Er zijn veel geschriften die dit concept versterken. Mattheüs 9:35 zegt bijvoorbeeld: "Jezus reisde door alle steden en dorpen, onderwees in hun synagogen en predikte het evangelie van het koninkrijk."
In een tijd in zijn bediening stond Jezus op het punt een plaats te verlaten waar hij al enige tijd predikte. De lokale bevolking probeerde hem over te halen niet te vertrekken (Luke 4:42). Het antwoord van Jezus was: „Het is noodzakelijk dat ook aan andere steden het evangelie van het koninkrijk van God wordt aangekondigd; want hiervoor ben ik gezonden ”(v. 43).
Moge deze waarheid diepgaand in ons zijn.
Jezus Christus zei dat een van de belangrijkste doelen om naar de aarde te komen was om te prediken over het Koninkrijk van God. Dit was het evangelie. Dit was zijn boodschap. Dit was zijn doel. Dit was wat hem leidde.
Als we begrijpen dat de kern van de boodschap van Christus rond het Koninkrijk van God draaide, begrijpen we beter waarom Hij deze verklaring in Mattheüs 6:33 aflegde: "Maar zoek eerst het koninkrijk van God." Hij vertelt ons dat we eerst zijn koninkrijk moeten zoeken, omdat het koninkrijk van God zijn belangrijkste boodschap was. Deze boodschap gaat over de letterlijke vestiging van het Koninkrijk van God op aarde bij de wederkomst van Jezus Christus.

No hay comentarios.:

Publicar un comentario

Entrada destacada

LA LUCHA CONTRA LAS OBRAS DE LA CARNE: LASCIVIA

  Por Víctor Pérez D.   La lucha contra las obras de la carne, en particular la lascivia, es un tema de gran profundidad y relevancia en el ...