martes, 7 de enero de 2020

¿WAT IS HET EEUWIGE LEVEN?


¿Als we vragen: wat is het eeuwige leven?
De meeste mensen zullen antwoorden dat eeuwig leven is wat er met onze ziel gebeurt nadat ons lichaam sterft. Veel mensen weten echt niet wat het eeuwige leven is, en het is voldoende voor hen om het te weten totdat ze sterven.
Het probleem is dat als we wachten om te sterven om te weten, het te laat zal zijn, en wat er zal gebeuren met de rijke man waarover Jezus spreekt in Lukas 16: 19-31.
God wil dat we weten wat het eeuwige leven is en het vandaag ontvangen, niet totdat we sterven. Wil je WETEN wat het eeuwige leven is en hoe het te verkrijgen?
Jezus legt ons uit ...
En dit is het eeuwige leven: dat zij u kennen, de enige ware God, en Jezus Christus, die u hebt gezonden.
Johannes 17: 3
Eeuwig leven IS de ENIGE Ware God kennen, die in de Bijbel, en zijn Zoon Jezus Christus die Hij heeft gezonden om ons te redden van het loon van de zonde, die de eeuwige dood is. Wanneer we de Ware God en Jezus Christus als Redder en Heer kennen, krijgen we het eeuwige leven, dat begint op het moment dat we deze waarheid herkennen.
Een waarheid die niet wordt geopenbaard door vlees en bloed (mensen), maar door God de Vader en aan wie Jezus Christus wil openbaren. Heeft God deze waarheid al aan jou geopenbaard?
God zegt: "Roep tot MIJ en ik zal je antwoorden en je grote en verborgen dingen leren die je niet kent." Het is noodzakelijk om het met een gewillig hart te zoeken, de Schriften te openen en erop te mediteren; Om arm van geest te zijn en te erkennen dat we de ware God moeten kennen en niet de God die we met onze geest hebben gecreëerd.
Het is niet geloven in God dat ons het eeuwige leven zal geven, demonen geloven ook in God en beven (omdat ze al weten waar ze zullen stoppen); maar om de ENIGE Ware God te kennen door een ontmoeting met Jezus Christus.
Niemand heeft ooit God gezien, maar Jezus Christus heeft het ons bekendgemaakt. Alleen door het geschenk dat God ons in zijn Zoon Jezus Christus geeft, kunnen we de ware God kennen en het eeuwige leven beërven. Jezus zei: "Hij die mij heeft gezien, heeft de Vader gezien."
God wil dat we weten hoe we het eeuwige leven met Hem kunnen verkrijgen, een geestelijk leven dat begint op de dag dat je het in je hart ontvangt. En omdat de Bijbel het zegt, weten we ook dat wanneer ons lichaam sterft, we een ander verheerlijkt lichaam zullen ontvangen en leven zoals het boek Openbaring zegt: in een hemelse plaats waar er geen lijden meer is, geen honger, geen dorst, geen pijn. Het Lam, Jezus Christus, zal ons leiden naar bronnen van wateren des levens en God zal elke traan van onze ogen wegwissen (Openbaring 7: 16-17).
God heeft ons allemaal geschreven in Zijn Woord, de Bijbel, zodat we WETEN dat we eeuwig leven hebben door in Hem te geloven, en dat we niet worden misleid door valse profeten die ons kunnen manipuleren of die ons willen 'verkopen' om de hemel te bereiken.
Het is op deze aarde, terwijl ons lichaam nog leeft, dat God ons het eeuwige spirituele leven wil geven dat begint wanneer we Hem kennen in een persoonlijke relatie door Jezus.
Ik heb deze dingen aan je geschreven die in de naam van de Zoon van God geloven, zodat JE WEET dat je het eeuwige leven hebt.
1 Johannes 5:13
Het is niet voor degenen die in God geloven, in welke god dan ook, maar voor degenen die in de naam van de Zoon van God geloven, in Jezus Christus, die WETEN dat we vanaf nu eeuwig leven hebben.
Als je nog steeds niet de zekerheid van je eeuwige leven hebt, wil God dat je WEET dat je het hebt door in ZIJN ZOON JEZUS CHRISTUS te geloven. Ontvang vandaag de gave van Redding, Jezus zal je hart binnengaan als je het opent en de Heilige Geest zal je leiden naar de hele waarheid van Gods Woord. Het zal overtuiging van zonde in je leven brengen, je zult de gave van berouw ontvangen, je zult weten dat Jezus naar het kruis ging om al je zonden te vergeven (zelfs als je ze fouten of onwetendheid wilt noemen, God zegt dat ze zonden zijn) en je zult een nieuw leven krijgen in HEM en zekerheid van het eeuwige leven. Maak Jezus Christus de Heer van je leven en besluit onder zijn heerschappij te leven, omdat Hij is gekomen om ons leven te geven, en leven in overvloed.
Omdat God de wereld zo liefhad, dat hij zijn eniggeboren Zoon gaf, zodat iedereen die in Hem gelooft niet verdwaalt, maar eeuwig leven heeft.
Johannes 3:16

No hay comentarios.:

Publicar un comentario

Entrada destacada

LA LUCHA CONTRA LAS OBRAS DE LA CARNE: LASCIVIA

  Por Víctor Pérez D.   La lucha contra las obras de la carne, en particular la lascivia, es un tema de gran profundidad y relevancia en el ...